<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6698326\x26blogName\x3dwords+attack\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://wordsattack.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3del_GR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://wordsattack.blogspot.com/\x26vt\x3d-8728063302081268740', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe", messageHandlersFilter: gapi.iframes.CROSS_ORIGIN_IFRAMES_FILTER, messageHandlers: { 'blogger-ping': function() {} } }); } }); </script>

Γράφουμε•... για να μη σκάσουμε

(Ευχαριστούμε για την κατανόηση!)

 

12.10.06

Όλα τριγύρω αλλάζουν κι όλα τα ίδια μένουν...

Την σχολική χρονιά 1998-1999 πήγαινα στην Γ’ τάξη του 5ου Γυμνασίου Πατρών. Σίγουρα θα τη θυμάστε εκείνη την περίοδο, και ακόμα και αν δε συμβαίνει κάτι τέτοιο θα έχετε ακούσει κάτι σχετικό τις τελευταίες ημέρες. Ήταν τότε με την περιβόητη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Αρσένη (αλήθεια τι απέγινε αυτή η ψυχή;). Με το που μπήκε ο Δεκέμβρης ξεκινήσαμε καταλήψεις. Και τότε έλεγαν ότι υποκινούμασταν και τότε δε μας έπαιρναν στα σοβαρά. Και το δικό μου σχολείο έφτασε να ανοίξει περίπου στις 10 Φλεβάρη. Κοντά 2,5 μήνες αργότερα. Αργότερα έλεγα ότι αν ξανά ήμουν σε κατάληψη δεν πρόκειται να συμμετείχα, όμως ήξερα καλά μέσα μου πως δεν ήταν έτσι. Μάλλον θα προσπαθούσα να κάνω περισσότερα από το να πηγαίνω μερικές ώρες την ημέρα όπως τότε.

Να μου πείτε γιατί σας τα λέω αυτά τώρα; Γιατί χθες το βράδυ πέρασα έξω από το πρώην πια σχολείο μου και είδα ότι τελεί υπό κατάληψη. Είδα εκεί μαζεμένους αρκετούς μαθητές σε μια από τις εισόδους να κάθονται και να μιλάνε περί ανέμων και υδάτων. Και πέρασαν από μπροστά μου εκείνες οι ημέρες που ήμασταν εμείς στη θέση τους. Θυμήθηκα κάθε ώρα και στιγμή και κατάλαβα ότι παρότι έχουν περάσει εφτά χρόνια δεν έχει αλλάξει τίποτα. Γιατί πέρα από την πλάκα που κάναμε τότε με το αίτημα για τρίγωνη τυρόπιτα, τα πραγματικά αιτήματα είναι τα ίδια. Και ίσως και περισσότερα αν βάλουμε και το μεγαλοφυές σχέδιο της βάσης του δέκα.

Άκουσα στην τηλεόραση έναν μαθητή να λέει ότι δεν υπάρχουν διεκδικήσεις. Κάνεις λάθος φίλε υπάρχουν και παραμένουν διαχρονικά. Άκουσα στην τηλεόραση έναν γονέα να λέει ότι δεν ξέρουν γιατί κάνουν κατάληψη. Μου θύμισε ένα συγγενή μου που με ειρωνευόταν τότε για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Όχι κύριοι, μπορεί να πρόκειται για 15χρονα, 16χρονα, 17χρονα, αλλά όμως ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν και γιατί το κάνουν και καλά θα κάνετε να αφήσετε για λίγο την πάρλα και να τα ακούσετε.

Άλλοι πάλι έχουν γράψει στη σημαία τους ότι οι μαθητές υποκινούνται και πορεύονται. Αλήθεια πότε επιτέλους θα πάψουμε να είμαστε εγκλωβισμένοι στις μικροκομματικές μας επιδιώξεις; Πότε θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μια πραγματική απάντηση στο τι φταίει; Πότε θα σταματήσουν τα πειράματα του εκάστοτε προσώπου στην παιδεία; Κάθε γενιά έχει να επιδείξει καταλήψεις. Οι τωρινοί, εμείς, οι προηγούμενοι από εμάς. Και πάντα άκουγες το ίδιο ποιηματάκι: «φταίνε οι άλλοι». Πότε επιτέλους θα πάρει την ευθύνη πάνω του κάποιος; Γιατί πάντα θα φταίνε όλοι οι υπόλοιποι;

Προχθές έμαθα ότι και στην Κέρκυρα θα έκλειναν τα λύκεια. Όσο περνάνε οι ημέρες τόσο μεγαλώνει ο αριθμός των υπό κατάληψη σχολείων. Η υπουργός όμως όπως είπε δε μασάει…

Και να σκεφτείς ότι τα δημοτικά είναι ζήτημα να κάνουν 1-2 ημέρες μάθημα την εβδομάδα από την αρχή του Σεπτέμβρη. Και μην ξεχνιόμαστε, αυτές τις ημέρες τελειώνει η διπλή εξεταστική στα πανεπιστήμια της χώρας και καθόλου απίθανο να υπάρξει και δεύτερος γύρος καταλήψεων, μετά από αυτές του διμήνου Μάης- Ιούνιος. Γιατί και εκεί είναι όλα ανοιχτά. Πως τα έχει καταφέρει έτσι η υπουργός παιδείας, να έχει απέναντί της την πρωτοβάθμια, τη δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι πραγματικά αντικείμενο προς έρευνα…

2 Comments:

At 12/10/06 12:45, Blogger Stelios Frang said...

Κάνεις λάθος φίλε υπάρχουν (προβλήματα) και παραμένουν διαχρονικά. Άκουσα στην τηλεόραση έναν γονέα να λέει ότι δεν ξέρουν γιατί κάνουν κατάληψη ... Όχι κύριοι ... ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν και γιατί το κάνουν και καλά θα κάνετε να αφήσετε για λίγο την πάρλα και να τα ακούσετε.

Γιατί λοιπόν? Έγραψες τόσα πολλά και παρέλειψες το καίριο, να γράψεις αυτό που δεν ξέρουν να πουν οι ίδιοι, αυτό που δεν ήξερες εσύ, όταν συμμετείχες στην κατάληψη... Έτσι γενικά, έχουν διαφωνίες με τη ζωή και τον κόσμο? Διαφωνούν με τον κρατικό προύπολογισμό και θα έπρεπε αυτό το κονδύλι να αλλάξει υπέρ εκείνου του στόχου?

Οι θολές θεωρίες που κυκλοφορούν, όχι εδώ στα blogs μόνο αλλά επίσης στις εφημερίδες και τις τηλεοράσεις, παραβλέπουν κάτι πολύ σημαντικό, το οποίο κι εσύ δεν έχεις αντιληφθεί, όταν γράφεις ότι από την εποχή Αρσένη δεν άλλαξε τίποτα (ο Αρσένης είναι βουλευτής και σε χαιρετάει, δεν βλέπω να χαλάει τη ζαχαρένια του!): Στα χρόνια αυτά η ελληνική εκπαίδευση (και το αποτέλεσμά της, η παιδεία) έκαναν άλλο ένα άλμα προς τα πίσω, τη στιγμή που στα περισσότερα κράτη της Ευρώπης έγιναν άλματα μπροστά.

Επειδή είσαι 20-25 ετών, σε βεβαιώνω ότι θα το βρεις μπροστά σου, να επιλέγουν Γάλλο, Αυστριακό ή Ιταλό σε μια θέση που πολύ θα την ήθελες κι εσύ, αλλά θα έχεις απορριφθεί. Όχι επειδή είναι ρατσιστές ή καθολικοί ή αντι-ολυμπιακοί, αλλά επειδή προέρχεσαι από μια χώρα με χαμηλό μέσο μορφωτικό επίπεδο του πληθυσμού της, με ξεχαρβαλωμένο εκπαιδευτικό σύστημα.

Και βέβαια, μπορείς να πας Αγγλία, Γαλλία, Αμερική, Γερμανία και να κάνεις μάστερ (σπουδάζοντας από την αρχή, ουσιαστικά), ώστε να ξεπεράσεις το αρχικό μειονέκτημα της προέλευσης από υποβαθμισμένο εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά αυτό ακριβώς θα αποτελεί άλλη μια δικαίωση του συνθήματος "ζήτω η δωρεάν παιδεία".

 
At 13/10/06 16:11, Blogger sbouboux said...

Δηλαδή που καταλήγουμε; ότι φταίνε αποκλειστικά οι μαθητές που δε θέλουν να έχουν ανάλογο επαγγελματικό μέλλον με τους συναδέλφους τους από τις χώρες που αναφέρεις και για αυτό λουφάρουν;
Τις προάλλες κοίταζα σε εφημερίδα (στο έθνος συγκεκριμμένα) για το που θα κυμανθεί το ποσοστό που θα δωθεί για την παιδεία. Αφήνω στην άκρη χώρες μεγάλες όπως Γερμανία, Αγγλία. Το ανυσηχητικό είναι ότι μας ξεπερνούν κατά πολύ χώρες με ανάλογο πληθυσμό, όπως και χώρες ανατολικές. Δεν κράτησα το απόκομμα για να πω και τα νούμερα, αλλά ναι λοιπόν τα χρήματα που δαπανόνται είναι ένας από τους σημαντικότερους λόγους και τότε και τώρα...

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home