<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6698326\x26blogName\x3dwords+attack\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://wordsattack.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3del_GR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://wordsattack.blogspot.com/\x26vt\x3d-8728063302081268740', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Γράφουμε•... για να μη σκάσουμε

(Ευχαριστούμε για την κατανόηση!)

 

8.6.06

Στη δική μου τη σχολή...


Στη δική μου τη σχολή δεν κάνουμε κατάληψη. Γιατί υποτίθεται πως οι «Άλλοι» θέλουν να κλείσουν τα πανεπιστήμια, όχι εμείς. Εμείς αντιθέτως, στην ανοιχτή σχολή μας διοργανώνουμε εκδηλώσεις και προσπαθούμε να ενημερώσουμε τους πάντες για τις προθέσεις των «Άλλων».

Στη δική μου τη σχολή οι φοιτητές ενδιαφέρονται και συμμετέχουν στις συνελεύσεις. Δεν πάνε για καφέ στις διπλανές καφετερίες. Δεν αφήνουν άλλους να αποφασίζουν για εκείνους. Θέλουν να μάθουν και να πουν τη γνώμη τους. Δεν θα ακούσεις τη φράση «τι έγινε τελικά ρε μαλάκα, το κλείσανε το μπουρδέλο, να κλείσουμε κι εμείς κανά τριήμερο στην Αίγινα;»

Στη δική μου τη σχολή οι συνελεύσεις δεν περιορίζονται στο ξεκατίνιασμα των αντίπαλων παρατάξεων. Δεν έχουμε φοιτητοπατέρες. Δεν υπάρχει κασέτα και ξύλινη γλώσσα και τυποποιημένα συνθήματα. Μιλάμε όλοι, σα φοιτητές, ο καθένας εκφράζοντας τον εαυτό του και όχι την τάδε ή τη δείνα πολιτική δύναμη.

Στη δική μου τη σχολή εκφράζονται όλες οι απόψεις. Δεν υπάρχουν εχθροί του λαού και τσιράκια των «Άλλων». Έτσι άτομα με «ακραίες φιλελεύθερες» απόψεις (σαν κι εμένα) μπορούν να μιλάνε υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων χωρίς να φοβούνται πως θα θεωρηθούν ματσωμένα πλουσιόπαιδα ή ακόμα χειρότερα πως θα προσγειωθεί στο κεφάλι τους κάποιο αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενο αντικείμενο.

Στη δική μου τη σχολή πάντα οι αποφάσεις των συνελεύσεων παίρνονται μόνο με αυξημένη πλειοψηφία. Γιατί δεν μπορεί να αποφασίζει για όλους τους φοιτητές ένα 10-15% του συνολικού αριθμού τους.

Στη δική μου τη σχολή οι τοίχοι δεν είναι γεμάτοι από τη κακογουστιά των παρατάξεων αλλά έχουν ζωγραφιές και γκράφιτι. Στη δική μου τη σχολή δεν έχουμε «τραπεζάκια» πολιτικού ψησίματος, αλλά καρέκλες συζήτησης.

Στη δική μου τη σχολή οι καθηγητές που απεργούν δεν είναι αυτοί που βαριούνταν όλο το χρόνο να κάνουν μάθημα, ούτε το κάνουν επειδή έτσι κάνουν όλοι. Γνωρίζουν τα αιτήματα και δε τα μαθαίνουν τη μέρα της απεργίας. Έχουν γνώμη και την εκφράζουν.

Στη δική μου τη σχολή όλα μοιάζουν διαφορετικά…

Quiz: Αλήθεια, μπορείτε να μαντέψετε ποια είναι η σχολή μου;
Όποιος τη βρει, κερδίζει δωρεάν γεύμα στο εστιατόριο της Φιλοσοφικής!

ΥΓ.1 Το κείμενο είναι αφιερωμένο σε αυτούς που ψαρεύουν ψήφους με επιχειρήματα του τύπου «παλεύουμε για να υπάρχει του χρόνου δημόσιο πανεπιστήμιο» και «του χρόνου θα πρέπει οι γονείς σου να πληρώνουν και για τα συγγράμματα (εκτός από τη δεύτερη τηλεόραση, τα Lewis jeans και τις τριήμερες αποδράσεις στο Αιγαίο)». Σε αυτούς που παρουσιάζουν μια εξιδανικευμένη εικόνα για τις «αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες» λήψης αποφάσεων στις συνελεύσεις (από άγνοια ή από ευσεβή πόθο;). Σε αυτούς που δηλώνουν πως «το φοιτητικό κίνημα είναι στους δρόμους». Η καρδιά του φοιτητικού κινήματος χτυπάει ακόμα στις καφετέριες του κέντρου και στα club της παραλιακής, αν δε το έχετε πάρει χαμπάρι, και με το να το αγνοείται δεν το αλλάζετε.

ΥΓ.2 Μια αλήθεια επίσης που δεν παραβλέπω, είναι πως η κατάσταση δεν είναι παντού τόσο μαύρη (πως θα μπορούσε άλλωστε). Υπάρχουν πολλοί με αντίθετες από τις δικές μου απόψεις που έχουν πολύ σοβαρά επιχειρήματα και αντιρρήσεις για τις επερχόμενες αλλαγές (ξέρω πολλούς από αυτούς) και είναι τραγικό η φωνή τους να φιμώνεται ή να εξαφανίζεται μέσα στο τόσο θόρυβο των επαναστατών του κώλου που οι μουχλιασμένες τους ιδέες και η ξύλινη γλώσσα τους προβάλλεται σαν κυρίαρχη και καθολική που δήθεν αντιπροσωπεύει όλους τους υπόλοιπους.

ΥΓ.3 Φοβάμαι πως έχω γίνει υπερβολικά ονειροπόλος και θα το φάω το κεφάλι μου…

10 Comments:

At 12/6/06 01:24, Anonymous Ανώνυμος said...

γιατί είσαι υπέρ των ιδιωτικών? από περιέργεια ρωτάω για μια διαφορετική άποψη από κάποιον που είναι φοιτητής. εγώ μάλλον είμαι κατά αλλά νομίζω ότι η άποψη μου είναι δαικατέχεται από προκατάληψη και τα επιχειρήματα ίσως είναι λίγο ρομαντικά και λιγότερο πολιτικο-οικονομικά (ρεαλιστικά)!

 
At 12/6/06 16:03, Blogger System Intruder said...

Με λίγα λόγια...

Τελειώνω το Λύκειο. Γιατί πρέπει να περιοριστώ στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο και να μην έχω περισσότερες ευκαιρίες;

Βέβαια έχω. Αλλά μόνο αν πάω στο εξωτερικό. Δεν είναι παράλογο να μη μπορώ και στη χώρα μου;

Θα πληρώνω; Μα και στο Δημόσιο δεν πληρώνω; είτε με έμμεσο, είτε με άμεσο τρόπο. Η Παιδεία όμως είναι ένα είδος επένδυσης. Κοπιάζεις σήμερα για να κερδίσεις αύριο. Αν κάποιος μπορεί να μου εγγυηθεί (όσο αυτό είναι δυνατό) ότι οι κόποι μου δε θα πάνε χαμένοι, γιατί να μην τον επιλέξω; Με ενδιαφέρει αν θα είναι το κράτος ή ένας ιδιώτης;

Αν μου εγγυηθεί ότι τα μαθήματα θα γίνονται κανονικά, ότι οι καθηγητές θα είναι άξιοι επιστήμονες (κι όχι διορισμένοι με άλλους τρόπους), αν μου εγγυηθεί πως τα εργαστήρια θα λειτουργούν, τα εξάμηνα δε θα χάνονται από αργίες και απεργίες και το πτυχίο μου θα αναγνωρίζεται γιατί να μην τον επιλέξω;

Σκέψου ποιον συμφέρει περισσότερο να μου προσφέρει καλό προιόν, έναν ιδιώτη που αν τα σκατώσει με τους πελάτες του θα κλείσει αύριο ή το κράτος που βρέξει χιονίσει δε δίνει δεκάρα;

Δεν είμαι εναντίον της Δωρεάν Παιδείας. Η Παιδεία είναι και μια επένδυση του Κράτους με όφελος σε όλη τη κοινωνία. Τι πειράζει όμως να υπάρχουν και ιδιώτες να καλύπτουν τα αναπόφευκτα κενά της;

Δωρεάν Παιδεία θέλουμε για όσους δεν μπορούν να εισέλθουν στο πανεπιστήμιο για οικονομικούς λόγους ενώ έχουν τα υπόλοιπα προσόντα. Αυτό όμως μπορεί να λυθεί με την κατάλληλη κοινωνική πολιτική από το κράτος (υποτροφίες κτλ)

Σίγουρα ερωτήματα για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια μπορούν να προκείψουν πολλά, αλλά γιατί δεν ασχολούμαστε με αυτά, δηλαδή με τους όρους και τα κριτήρια λειτουργίας τους και λέμε απλά ΟΧΙ; Ποιους οφελεί αυτό το όχι; Αυτούς που θέλους περισσότερη και καλύτερη παιδεία ή αυτούς που θέλουν να φυλάξουν τα προνόμιά τους;

(Αυτά δεν ήταν λίγα λόγια αλλά...)

 
At 13/6/06 01:03, Anonymous Ανώνυμος said...

ήταν μια εκτενής ανάλυση, δεν έχεις άδικο σε τίποτα. εγώ όμως δεν μπορώ να δω το άδικο και το δίκιο.παραπαίω. σπούδασα εδώ δωρεάν στο καλύτερο μαγαζί και είδα πολλούς κομπλεξικούς καθηγητές, αλλά λίγους συγκρινόμενους με θεωρητικές σχολές (από μαρτυρίες φίλων). κατόπιν ταξίδεψα έξω για μεταπτυχιακό επί πληρωμή (και ναι ήταν πιό οργανωμένο, οι καθηγητές επαγγελματίες-φίρμες οι πιο πολλοί οκ, η βιβλιοθήκη κορυφαία, η γνώμη μου μετρούσε, τα λάθη τους καμιά φορά αναγνωρίζονταν). συνέχισα εδώ πληρώνοντας, δηλαδή στο patras based εαπ και ναι και αυτό είναι πολύ οργανωμένο (λειτουργεί τώρα) αλλά όχι στα επίπεδα του εξωτερικού με μίγμα καλών και περίεργων καθηγητών από το Μετσόβειο ή από την περιφέρεια στα τεχνικά μεταπτυχιακά . κάθε μάθημα και 600 ευρώ και πίστεψε με νοιώθω καλά που το έκανα και πλήρωσα γιατί μπορούσα να ζητάω ή να ρωτάω, να έχω απαιτήσεις. δεν ξέρω τι πιστεύω, αλήθεια. πιστεύω ότι στην αμερική ο καλύτερος αρχικά παίρνει θέση σε καλή σχολή και μετά καλή δουλειά και στη συνέχεια βλέπουμε. ότι στο παρελθον στην αγγλία οι καλοί έβρισκαν καλή δουλειά αν και όλη σχεδόν η εκπαίδευση είναι δημόσια.πιστεύω στο σύστημα της γερμανίας. δεν πιστεψα ποτέ ότι στο deree πήγε μ.ο της προκοπής και όμως γέμισαν τις πολυεθνικές γιατί ήταν δικτυωμένοι. γέμισαν την ελλάδα πανεπιστήμια με σκοπό να μένουν όλοι μέσα (6 αρχιτεκτονικές? και άσχετος να είσαι καταλαβαινεις ότι δεν υπάρχει αγορά). εγώ εργάστηκα μέχρι τώρα πάντα στο αντικειμενό μου χωρίς να μεσολαβήσει κάποιος και λυπάμαι να ακουώ ότι υπάρχει τόση ανεργία ή δυσκολία. αν με έβαζαν στο τοίχο και μου έλεγαν διάλεξε δεν θα ήξερα τι νέο να προτείνω. ειλικρινά. σε ευχαριστώ που μοιράστηκες τις απόψεις σου.

 
At 13/6/06 10:10, Blogger System Intruder said...

Κι εγώ μη νομίζεις, ακόμα μαθαίνω και δεν έχω δα και τις πιο κατασταλαγμένες απόψεις (αν υπάρχουν τέτοιες). Αυτό που με εξοργίζει στη Ελλάδα όμως είναι πως η συζήτηση (τρόπος του λέγειν) γίνεται πάντα στη βάση έρχονται οι κακοί, τα άπληστα γουρούνια να μας φάνε τα δικαιώματά μας. Κανείς δεν είναι διατεθιμένος να ξεβολευτεί. Έστω να ακούσει ανοιχτόμυαλα ένα αντίθετο επιχείρημα.

Η ανεργία νομίζω είναι και θέμα οικονομίας της χώρας (αν δεν υπάρχουν νέες θέσεις εργασίας, όσο καλός και να είσαι, τζίφος!). Εγώ σπουδάζω Φιλοσοφία και Ιστορία της Επιστήμης - δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να βρω δουλειά στο τομέα μου, ακόμα και να το ήθελα. Όμως η σχολή μου έχει πολλά άλλα πλεονεκτήματα, όπως το ότι ασχολούμαστε με πολλά γνωστικά αντικείμενα. Κάποιος θα μπορούσε να το εκμεταλευτεί σαν συγκριτικό του πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας. Όμως λίγοι το κάνουν. Γιατί; Μα γιατί οι περισσότεροι μπαίνουν σε ένα τμήμα χωρίς να το γνωρίζουν, δεν τους αρέσει ή δεν ασχολούνται, περιμένουν να περάσουν τα μαθήματα με 5 (ή με σκονάκι) και μετά έχουν και την απάιτηση να διοριστούν στο δημόσιο. Και αυτό είναι στάση ζωής!

Τέσπα, κι εγώ σε ευχαριστώ για τις ιδέες και τις εμπειρίες σου!

 
At 13/6/06 17:18, Blogger sbouboux said...

Οταν αναφερόμαστε στα ιδιωτικά ή μη κρατικά ή όπως αλλιώς τα ονομάζουν πάντα αναφέρονται ως παραδείγματα χώρες όπως η Γερμανία, η ΗΠΑ, η Αγγλία, η Γαλλία. Νομίζω ότι δε γίνεται κατανοητό σε ποιά χώρα ζούμε. Τι δουλεύει σωστά εδώ για να δουλέψει αυτό; Τι θα με κάνει να πιστέψω ότι θα θεσπιστούν όροι λειτουργίας στη χώρα της λαμογιάς και του τυχοδιωκτισμού; Και γιατί να πιστέψω ότι με τα φαστφουντάδικα πτυχίων που θα ανοίξουν θα βελτιωθεί η ποιότητα της παιδείας; Όπως δεν είναι και καθόλου βέβαιο ότι με το να λειτουργήσει για παράδειγμα ένα παράρτημα ενός μεγάλου πανεπιστημίου του εξωτερικού, θα μεταφερθεί και η ανάλογη ποιότητα και το επίπεδο σπουδών. Θα μου ήταν έκπληξη αν ένα πανεπιστήμιο π.χ. του Λονδίνου ή το ΜΙΤ κατάφερνε να δημιουργήσει κάτι ανάλογο στην Ελλάδα. Όπως θεωρώ κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι με την υπάρχουσα χρηματοδότηση των κρατικών πανεπιστημίων θα καταστεί αδύνατο για τα περισσότερα από αυτά να ανταγωνιστούν το επίπεδο που μπορεί να προσφέρετε σε κάποιο ανάλογο που θα λειτουργεί με ιδιωτικούς πόρους. Λένε ότι θα μειωθεί ο αριθμός αυτών που θα σπουδάζουν σε αυτά και ότι άρα θα αυξηθούν έμμεσα τα χρήματα δαπάνης ανά φοιτητή. Και ποιός μου λέει εμένα ότι όσοι σήμερα μένουν εκτός πανεπιστημίου δε θα αρπάξουν την ευκαιρία για να συμπληρώσουν των αριθμό αυτών που έφυγαν για τα ιδιωτικά, αναιρώντας την υπόθεση αυτή. Και το κυριότερο ποιός μου λέει ότι δε θα γίνει και ο διαχωρισμός, δηλαδή να σπουδάζουν αυτή με την οικονομική δυνατότητα στα ιδιωτικά και οι κατώτερες κοινωνικές τάξεις στα κρατικά, διαιωνίζοντας τις κάστες;

 
At 14/6/06 10:13, Blogger System Intruder said...

Ακριβώς επειδή ζεις σε αυτή τη χώρα, είναι καιρός να κάνεις κάτι για να αλλάξει αυτή η κατάσταση. Δε θα γίνει από τη μια μέρα στην άλλη αλλά καλά θα κάνουν να ξεβολεύονται μερικοί.

Στη Ελλάδα πάντως λειτουργούν ήδη κολέγια με πολύ ικανοποιητικό τρόπο και καλύτερα από πολλά δημόσια ιδρύματα. Αν βάλεις αυστηρούς όρους, μπορούν να γίνουν καλύτερα (τους συμφέρει και μας συμφέρει.)

Εξάλλου αυτή η μίζερη απόψη που λέει στην Ελλάδα τίποτα δε λειτουργεί σωστά και τι μου λέει πως και αυτό θα λειτουργήσει σωστά είναι απλώς δικαιολογία όσων δεν θέλουν να γίνει τίποτα. Εγώ αντιθέτως θέλω να γίνει, κι ας μη γίνει τέλεια. Είναι καλύτερο.

Κι έτσι και κατέβω πάτρα θα ακούσεις και τον υπόλοιπο εξάψαλμο παλιο-καταληψία! ;-) cu!!!

 
At 15/6/06 00:54, Anonymous Ανώνυμος said...

ωραία τα λέει και ο καταληψίας....ποιό είναι το ιδιωτικό που λειτουργεί καλά όμως? το ιδιωτικό που λειτουργεί οκ νομίζω έχει και φιλοσοφία και ιστορία και διοίκηση και φιλολογία και δεν είναι ακριβό. δεν το επέλεξες όμως.....γιατί?
η περίεργη

 
At 15/6/06 10:54, Blogger System Intruder said...

Έχεις δίκιο, δεν έχω προσωπική εμπειρία (ακόμα!) όμως από περιγραφές άλλων πιστεύω πως μια αντιπαράθεση ΑΚΤΟ με ΤΕΙ Γραφιστικής για παράδειγμα δεν θα είχε πολύ εύκολη έκβαση ως προς την εκπαιδευτική τους αξία.

 
At 15/6/06 21:33, Blogger sbouboux said...

Και εγώ θέλω να γίνει κάτι, αλλά αν ξεκινήσει στραβά θα συνεχίσει να πηγαίνει στραβά.
Δε χρειάζεται να κατέβεις θα ανέβω εγώ στην Αθήνα να στα ψάλλω!!!

 
At 23/2/07 05:19, Anonymous Ανώνυμος said...

That's a great story. Waiting for more. » » »

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home